Nov 15, 2012

RALAT

ASSALAMUALAIKUM.

terima kasih kepada yang sudi menegur atas kesilapan yang berlaku.

mungkin saya tersalah dengar, salah baca, salah faham akan info menyebabkan kekeliruan berlaku.  saya mintak maaf banyak-banyak. :'(

terima kasih sekali lagi kepada yang sudi menegur kesilapan diri.

inshaAllah diperbaiki.

-------

i will stop BMJM for a while.

14 comments:

Anonymous said...

up TDK la plak keke,.

-biena-

Kak Sue said...

lepas ni rindu kat Siti dan Kimi.....
X pa lah Arsha setiap manusia ada buat kesilapan.... kalau orang menegur kesilapan tu tandanya orang itu sayangggggkan kita .... Kak Sue suka blog ni... janji jangan sepi lama sangat ok.... hehehe

Anonymous said...

sedikit pndngan. seorng perempuan tak boleh jd imam solat kepada lelaki,untuk jd ketua baca doa dlm sesuatu majlis yg ada jmptn llki pun xdgalakkan.sepatutnya siti bimbing kimi dengan mengajar bacaan2 solat utk imam and perbuatan yg perlu imam buat ketika solat trebih dahulu.pastikn sikimi ni betul2 yakin.jika ada kekurangan boleh baiki secara ansur2.practise make perfects.

Anonymous said...

Pada dasarnya antara lelaki dan perempuan ada batas-batas tertentu. Al-Quran dan hadis telah menggariskan batas-batas itu dengan jelas, masing-masing tidak dibenar melewatinya. Antara yang digariskan ialah wanita tidak dibenarkan menjadi imam solat kepada lelaki. Wanita juga tidak harus menjadi pemimpin tertinggi, saf wanita dikehendaki berada di belakang saf lelaki dan kanak-kanak.
Pensyaratan lelaki pada imam yang memimpin solat jemaah dinyatakan dalam sabdanya yang bermaksud: Jangan sekali-kali wanita mengimami lelaki. Wanita tidak dibenar menjadi imam kepada lelaki kerana dibimbangi berlakunya fitnah, kecuali jika jemaah itu terdiri daripada hanya wanita, mereka boleh menjadi imam sesama mereka, kerana fitnah tidak dibimbangi lagi.
Berhubung saf solat wanita, hadis menyatakan lagi: Tempatkan jemaah wanita dalam saf di bahagian belakang. Hadis ini secara tidak langsung melarang wanita menjadi imam kepada lelaki kerana imam pasti tempatnya di bahagian hadapan. Kedudukan saf wanita yang jauh daripada imam dan saf lelaki, kerana dipisah oleh saf kanak-kanak membantu kepada kesejahteraan solat dan jauh daripada fitnah dan kacau-bilau, terutama semasa solat jemaah berjalan.

norihan mohd yusof said...

tk pe lh dek setiap kesilapan ade hikmah nye,itu lh kejayaan dari kesalahan dek bnyk baik nye...hope u sukses dlm penulisan dek.

dee said...

setiap kita tidak lepas dari melakukan kesilapan. jangan jadikan teguran sebagai batu penghalang. segala teguran yg baik sama2 kita jadikan ilmu. selagi kita bernafas, tidak ada satu detik pun kita terlepas dari BELAJAR biarpun benda yg kecik pada sebilangan orang.

teruskan berkarya. mungkin dari karya kita melakukan silap tapi silap tu yang mengajar ramai orang yg membaca karya.

sentebale-hk said...

SALAM ARSHA...
olo...silap tu bukan bererti bodoh atau lemah tapi sbb cuai....mana ada manusia yg perfect dear...kan??
sokongan kpd you secara maya aje ..hehe tapi InshaAllah xkan putus
teguran tu dtg drp mereka yg caring ttg you...kalau kita sayang kat org ofcoz kita akan ambil tahu pasal dia kan? kalau x tegur...x ambil tahu...x kesah...itu sbb x suka....;)

fatim fatimah said...

mlakukan kesilapan tk beerti kita bodoh,,kita manusia mmg tk lari dr mlakukan kesilapan,,yg penting kita blajar dr kesilapan,,sya harap disebabkan perkara ini arsha tk berhenti dr terus berkarya,,

Atty Ismail said...

Semua org buat salah Arsha...No worries dalam hidup mmg hari2 tanpa sedar kita buat salah ok...

Anonymous said...

betul tu...tegur tu tanda syg...peace no war...
kita mmg x sempurna...jgn lah merajuk nak berkarya...sbb akak suka baca your karya... :))

Anonymous said...

setiap teguran yg diterima, perbaiki semula..jgn patah semangat plk ye..

blh jdi kesalahan yg kite buat tu, jdi pengajaran pd org lain yg membaca, secara x langsung menambah ilmu di dada bg org yg x tahu..:)

muda_13 said...

bagi yang menegur tu, janganla lihat silap Arsha dalam satu sisi je, tengok la cite Arsha yang lain, yang banyak beri kita pengajaran. bukan senang nak reka cerita yang mampu pahamkan dan sedarkan orang lain. dan apa yang Arsha dah buat, setidak-tidaknya telah banyak buka hati orang lain yang bace cite dia, termasuk saya, yang terkadang terlupa diri. belum tentu jugak orang yang tegur dan kutuk tu kampu buat apa yang Arsha dah buat. so Arsha, ambik apa yang jernih buang yang keruh, dan please jangan patah semangat sebab diorang, sebab saya merasa connect sangat dengan cite BMJM, teruskan ye, hehe. sayang Arsha, ^_^. meski saya jarang sangat komen, ngggeee

arsha wangi said...

terima kasih atas ingatan dan support dan sangat terharu dan sangat termalu. hukhuk. nampak gayanya saya memang tak yakin langsung nak kuarkan ebook. uhuu. -_-" maaf banyak2 sangat sangat sangat. huu

muda_13 said...

sila jangan tak yakin, yakin sepenuhnya, pendapat orang lain belakang cerita. lagipun, bukan Siti jadi imam, tapi just nak bantu je, tu pun kecoh, sy tak pahamla, hehe. sila letak n3 baru BJMJ ye, hihi, ayat membodek.